• Dansk
    • English
    • German

Bryllupspakke

Bryllup på Danhostel Helsingør Vandrerhjem

 

At afholde bryllup på vandrerhjemmet er en speciel og helt igennem unik oplevelse!

 

Helsingør vandrerhjem ligger som en perle ved Øresund og er med sin unikke beliggenhed med til at gøre jeres fest til noget helt særligt – og vi elsker at afholde bryllupper!

 

Vi afholder mange bryllupper i Villa Moltke og har god erfaring med planlægning og udførsel af næsten alle tænkelige fest-typer med min. 50 overnattende gæster og op til ca.70 deltagere.

Vi har værelser af forskellig størrelse op til 6 personer– dermed god plads til alle jeres gæster!

 

Inden I læser videre skal I vide at:

I kan medbringe egen mad, bruge en kok efter jeres valg.

I kan medbringe al den drikkelse/alkohol I ønsker

I kan bruge haven/huset til reception uden at det koster ekstra.

 

Vi tillader ikke band eller DJ. Fester kan benytte vores anlæg og en playliste på en mobil, ipad eller lign.

Fester slutter senest kl.0300

Vi tillader ikke havefester.

 

 

Bryllupspakken indeholder:

Lejlighed for brudepar betales som almindeligt værelse

Lokaleleje + køkkenleje (uden fødevarer)

(fest slutter 03:00 med mindre andet er aftalt)

Service til hele arrangementet

Kaffe/the (Vores egen økologiske blend fra Peru)

Hvide stofduge til borddækning samt hvide stofservietter

Stearinlys/stager/vaser

Morgenmad/brunch (dagen efter festen)– ved buffetbord

Vi sørger for opvasken…

Sengelinned og håndklæder til alle overnattende gæster

Brug af vores musikanlæg

I al sin enkelthed går det ud på at vi bl.a. stiller køkken og festlokaler til rådighed. Vi leverer værelser til gæsterne og sørger for opstilling af borde, opvask af service og selvfølgelig morgenmaden m.m.

I sørger så selv for udsmykning af lokaler, indkøb af øl, vin og spiritus og tilberedning af festmaden og serveringspersonale. Vi har både alm. og runde borde (kr.200.pr stk. i leje)

 

 

 

I medbringer selv drikkevarer (Øl, Vin, vand og spiritus)

I medbringer selv kok – som sørger for indkøb og forberedelse af maden

(Vi kan foranledige kontakten til en super-kok og komme med menuinspiration hvis I ønsker det)

I medbringer selv serveringspersonale (ca. 3-4 til servering ved 60 mennesker)

 

Ankomst på festdagen efter kl.1300 (eller efter nærmere aftale) –

Overnatning til ”dagen derpå”, morgenmad/brunch 0930-1100 –  afrejse kl.1100

Kr. 695.- pr. person ved indkvartering i 3-6 pers. værelse.

Kr. 795.- pr. person ved indkvartering i dobbeltværelse.

Kr. 995.- pr. person ved indkvartering i enkeltværelse.

Kr. 549.- pr. person UDEN overnatning.

_____________________________________________________________________

 

 

 

Selve opstillingen af borde og service, samt udsmykning af festlokaler kan vi snakke mere om – men vi har mange muligheder og vil med glæde prøve noget nyt hvis I har nogle gode idéer.

 

Vi kan selvfølgelig indkalde det nødvendige serveringspersonale hvis I ikke selv kender nogen der kan og vil.

Vi betaler vores ansatte ifølge overenskomsten og det kan være svært på forhånd at give en fast pris.

Men I skal regne med ca.350 kr i timen pr.serveringsmedarbejder.

 

Serveringspersonalet skal møde min.30 før arrangementet, og blive til min.30min efter festen er slut og foretage den nødvendige oprydning! – Hvis personalet går hjem før festen er slut, indkalder vi ekstra personale som vil blive sat på regningen uden yderligere

 

Et ”almindeligt” bryllupsarrangement kan se således ud:

2-3 dage før arrangementet kommer I med øl, vin og andre varer som vi så sørger for at opbevare, og evt. køle ned indtil selve festen

Dagen før kommer I og pynter op hvis det er muligt. Vi forsøger ALTID at reservere restauranten til opdækning fra dagen før – men dette er betinget af at vi ikke har andre arrangementer i huset!

Hvis restauranten er ledig fra dagen før – sørger vi for at opsætte borde og rykke rundt efter nøje aftale med jer. 

Skal I selv stå for opdækningen får I hjælp til selvhjælp indtil det tunge arbejde er udført – derefter vil I få mulighed for at gå og ”nusse” med pynten. Vi er selvfølgelig i området og kommer og hjælper om I skulle have brug for det.

 

 

 

 

På selve dagen – Gør vi alt klart til at I og jeres gæster skal ankomme.

Vi beder gerne en ”medhjælper” om at give et kald når I forlader kirken/rådhuset – så kan vi nemlig nå at tænde evt. stearinlys og gøre de sidste detaljer klar.

Alt efter ankomsttid, kan haven benyttes til evt.reception/velkomst. Haven er en helt igennem unik og fantastisk lokation til modtagelse af gæster ELLER til selve vielsen.

Efter reception, er der middag- Forretten serveres gerne på tallerkenen og så er middagen i gang.

Vi har lærred og projektor om I skal benytte det – medbring gerne egen PC til formålet.

 

Det er meget vigtigt at jeres Toastmaster sørger for konstant kommunikation til køkkenet som så vil afpasse mad, genopfyldning – så det passer ind i tidsplanen.

 

Efter endt middag – serveres der kaffe på vores flotte skænk fra 1910 som står i restauranten.

Og så skal der jo danses! – Vi sørger for at flytte evt. buffetbord – hvorefter jeres medbragte Mobil/PC afspiller kan spille op til dans. Vi sætter den til vores anlæg som kan spille rigeligt højt!

 

Der er så dans frem til at en evt. natmad, måske omkring 0130? – Måske kæmpegrill i haven?

 

Festen fortsætter til senest kl.0300.  Hvorefter serveringspersonalet rydder op.

 

Der vil så være Brunch fra kl.0930 til 1100 hvorefter jeres gæster skal tjekke ud.

 

Det er selvfølgelig muligt at gæster ankommer dagen før og overnatter – disse værelser kan, hvis I ønsker det, bookes og afregnes separat.

Vi hjælper også gerne med modtagelse af evt. egenbetaling fra gæster. I kan evt. udarbejde en navneliste med den ønskede betaling pr. person – hvorefter vi, ved indkvartering, tager imod betalingen som fratrækkes jeres regning. Evt. rest afregnes med jer ved afrejse.

 

Vi håber at disse sider kan være med til at gøre jeres arbejde med bryllupsfesten lidt nemmere.

 

Vi glæder os til at høre fra jer igen.

 

Vidste du at Danhostel Helsingør Vandrerhjem også tilbyder  gruppeovernatninger, familieture , fester og Lejrskoleophold, kurser, dagsmøder, årsmøder – se mere på www.danhhostelhelsingor.dk

 

Lord Nicolai Stubtoft
Vært og Daglig leder Danhostel Helsingør Vandrerhjem

COO og Souschef Helsingør Vandrerhjem og Camping

Se Vejret på Øresund lige nu? – Tryk her for at se udsigten fra vores LIVE NEST kamera.

https://video.nest.com/live/q2xPKqpQxw

www.Danhostelhelsingor.dk

Ean nr.:579 000 11 26 100